Firmajulegaver har i mange år været en populær løsning iblandt alt fra små til store virksomheder, men det er faktisk ikke den eneste gave, der er blevet tradition for at give i erhvervslivet. I de sidste par år er også påskegaven blevet en del af kulturen på de danske arbejdspladser, uanset om der er tale om private virksomheder eller offentlige institutioner. Det kan derfor være værd at overveje, om din virksomhed også bør give påskegaver til medarbejdere.
Sig tak med en påskegave
Påskegaver er stadig ret nye, og det er derfor en ideel måde at takke dine medarbejdere for en god indsats på. Medarbejdere forventer nemlig ikke på samme måde at få en påskegave som f.eks. en firmajulegave, og det vil derfor være en positiv overraskelse, der vil blive husket blandt medarbejderne. Det er også værd at nævne, at påskegaven kan være en god ekstra tak for indsatsen i nogle år, der har været præget af mange uvisheder og har ført mange vanskelige arbejdsforhold med sig. Mange arbejder f.eks. igen hjemmefra, så en påskegave kan være en god måde at vise sine medarbejdere at man rent faktisk tænker på dem.
En påskegave er ikke så dyr som en firmajulegave
Hvor firmajulegaven har en tradition for at være en ret tung udgift, så behøver påskegaven dog ikke være en særlig stor omkostning. I langt de fleste virksomheder er der tale om chokolade påskeæg – og de findes naturligvis i et hav af forskellige prisklasser. Det behøver dog slet ikke at være chokolade. Det kan også være alt muligt andet. Den behøver ikke engang være spiselig. Det kan blot være en lille ting, der viser, at du tænker på dine medarbejdere.
Vælg en påskegave, der passer til dit brand
Det er ikke prisen på påskegaven, der er vigtig. Det handler nemlig i høj grad om at vælge en påskegave, der passer til virksomheden og dermed afsenderen. Man kan f.eks. her vælge at give den traditionelle påskegave, som kan være chokolade fra f.eks. Summerbird. Det er en påskegave, der egner sig godt til de ældre og mere traditionelle virksomheder. Man kan også vælge påskeæg med smag af lakrids eller saltkaramel. Det er en god påskegave fra en virksomhed, der gerne vil udstråle et moderne brand. Hvis du dog driver en virksomhed, hvor chokolade ikke passer ind, så kan du i stedet vælge at gå med noget helt andet, f.eks. en frugtkurv eller en god vin. Det er kun fantasien, der sætter grænser.