Har man en butik i København man gerne vil optimere eller skal man lave en helt ny butik, er der et par ting man bør sørge for man har styr på. Der er nemlig et par ting der er helt essentielle i en butik. Det er blandt andet udstyr og faciliteter, men det er også selve servicen der udøves til den enkelte besøgende. Læs mere her.
Faciliteter
I enhver butik bør man sørge for at der er de rette skuffer, hylder, stole og stativer som skal bruges til at sælge. Det er nemlig vigtigt at der er god plads til det hele og det ser flot ud. Man skal altså både matche designet samtidigt med, at man ved præcis hvor meget der skal sælges af de forskellige varer. Borde kan bruges til at lægge tøj eller genstande på, der skal sælges. Det er en gode måde, hvorpå man kan udstille ting og få det til at se flot ud, så potentielle købere får interesse. Der bør desuden være en aircondition og luftrenser, så der ikke føles ubehageligt i butikken. De er især essentielle i sommerperioderne, hvor gæster går i butikker for at slå varmen af sig. Om vinteren bør man naturligvis have radiatorer.
Service
Service er samtidigt en stor del af besøget i en butik, da man ønsker en god oplevelse og en forståelse fra den ekspedient der er i butikken. Man skal ikke møde modvind, når man forsøger at handle i en butik. Man skal have vejledningen og inspiration. Servicen er netop hvad forskellen er fra online shopping til in-store shopping. Det er altså rigtig vigtigt, at man sørger for at byde de handlende velkommen med et smil og assistere dem så godt som muligt i deres søgning efter varer som tøj. På den måde kan man også få gang i et mersalg, hvilket er det store mål for den enkelte butik i alle sammenhænge.